استراتژی و خلاقیت شهودی

ظرفیتی برای تصور خلاق قابلیت حدس زدن تصویری از آینده  که امروز وجود ندارد تصویری که چنان روشن است که واقعی به نظر می رسد برای طراحی ضروری است/. طراحان موفق در کسب و کار یا هنر شعبده بازار بزرگی هستند  و استعاره طراحی ما را یاد  به این موضوع می اندازد  در زیر لایه این تاکید در مورد تفکر گمانی و تصور، پرسشی ر جریان است که در رابطه بین واسطه های کلامی و غیر کلامی  سول می کند . نظریه پردازان طراحی ، نقش مهمی را برای استفاده از واسطه های مدلسازی گرافیکی و فضایی قایل هستند. البته نه برای هدف انتقال ایده های طراحی بلکه برای تولید ایده ها. این که “طراحان با قلم های خود فکر می کنند” گفته متدوالی  است. برخی از نظریه پردازان بحث می کنند که ممکن است بیان استراتژی، “خلاقیت شهودی را مختل می کند”  همچنین اشاره می کنند که قسمت راست مغز(brain)  صامت است. (دوویت، مییر،۱۳۹۴، ص ۱۶۵)

ناصر پورصادق. اصغر جهانگیر.(۱۳۹۴)  استراتژی فرایند محتوا، زمینه نگرش بین المللی. جلد اول.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *