ایده سازی کارآمد برای توسعه محصول

ایده سازی کارآمد برای توسعه محصول

ایده های بزرگ، شالوده محصولات تازه ای هستند. بنابراین، توجه بیشتری به  مساله “پیشخوان فازی[۱]” فرایند نوآوری جلب شده است. تولید ایده و اجرای ایده، عناصر اصلی هستند. مطالعات نشان می دهند که گرچه روش های داخلی ایده سازی (یعنی استفاده از کارکنان داخل سازمان) محبوبترین روش هستند، با این حال کارآمد ترین نیستند و صرفا میانه حالند (کوپر، ۲۰۰۸).

روش های صدای مشتری به طور کلی کارامد ترین روش برای تولد ایده های قوی می باشند و شرکت ها صدای مشتری را می سازند را در اولین مراحل ساخت سیستم ایده-به – عرضه برای تولید ایده های بزرگ قرار می دهند (کوپر و درهر، ۲۰۱۰)

تیم های ملاقات با مشتری۰ معمولا تیم های چند تخصصی هستند که از ۲  تا ۳ نفر تشکیل شده و برنامه ملاقات را به صورت سیستماتیک در نظر گرفته است. این ملاقات ها با تاثیرگذاران تصمیم خرید در میان تعداد محدودی از نمایندگان مشتریان می باشد.

تحلیل کاربران رهبر (سرنخ، مشتری راغب)- شناسایی کاربران نوآور و رهبر و کار کردن با آنها (معمولا در قالب کارگاه) (لیلین، موریسون،سرلز، سوناک و فون هیپل،۲۰۰۲؛ فون هیپل، اگاوا و یانگ، ۲۰۱۱)

اتنوگرافی-  استفاده از انسان شناسی فرهنگی با مثلا سیاحت با مشتریان، این طوری نیازهای ناشناخته و ناگفته و دست نیافته آنها را می شناسیم.

گروه متمرکز- همراه شدن با گروه های مشتریان (اغلب مصرف کنندگان) برای شناسایی مسائل، تمایلات، نیازها و خواسته ها

-تفکر طراحی،  می توان نیازهای کاربران از طریق دریافت صدای مشتری(به عنوان مثال، اتنوگرافی) شناخت و بدین ترتیب یک سری از نسخه های محصولات به سرعت توسط کاربران تست می شوند. (براون، ۲۰۰۸)

 

 

Brown, T. (2008). Design thinking. Harvard Business Review, (June), 85–۹۲

Cooper, R. G. (2008). The Stage-Gate idea-to-launch process – Update, what’s new and next-gen systems. Journal of Product Innovation Management, 25(3), 213–۲۳۲

von Hippel, E., Ogawa, S., & de Jong, P. J. (2011). The age of the consumer-innovator. MIT Sloan Management Review, 53(1), 27–۳۵٫ See also: http://evhippel.mit.edu/
papers (accessed Jan 2018) .

Lilien, G. L., Morrison, P. D., Searls, K., Sonnack, M., & von Hippel, E. (2002).
Performance assessment of the lead user idea-generation process for new product


[۱] fuzzy front-end

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *