تاثیرات جمعیت شناختی

بخشی از تاثیرات جمعیت شناختی ناشی از انعطاف پذیری  درآمد می باشد که به تغییراتی اشاره  دارد  که با افزایش درآمد خریدار در تقاضای  او برای یک محصول  ایجاد می شود. در مزنیه بعضی کالاها (نظیر جلد چوگان که از جنس پوست مینک است) تقاضا به طور نامتناسب با درآمد خریدار  افزایش می یابد. در دیگر  کالاها،  میزان تقاضا به طور تقریبا نامتناسبی با افزایش درآمد بالا می رود و حتی ممکن است افت داشته باشد. از نقطه نظر  استراتژیک ، شناسایی نقاطی که محصول صنعت در این طیف قرار می گیرد  مهم است چرا که به هنگام تغییر در سطح درآمد خریداران داخلی و بین المللی نقش مهمی را در پیش بینی رشد صنعت در دراز مدت ایفا می کند با وجود این، گاهی اوقات  صنایع می تواند از طریق نوآوری  محصولات خود را در رده کشش پذیری درآمد بالا  یا پایین ببرد. بنابراین  تاثیرات کشش پذیری درآمد الزاما نتیجه ای محتوم و از پیش تعیین شده را در بر نمی گیرد. (پورتر، ۱۳۹۳، ص ۲۳۵)

 پورتر، مایکل.(۱۳۹۳) استراتژی رقابتی. جهانگیر مجیدی و عباس مهرپویا. نشر رسا.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *