تبلیغ احساسات

تبلیغ با جاذبه خنده یا جاذبه ترس هر دو زیر مجموعه تبلیغ یا جاذبه احساسات است و به تعبیری تبلیغ احساسی است. به یک اعتبار می توان گفت که تبلیغاتی که با محتوای خنده ارائه می شود در نقطه مقابل تبلیغاتی است که با محتوای ترس ارائه می شود. تبلیغاتی که با محتوایئ خنده ارائه می شود در زمره تبلیغاتی است که بهتر از همه شهرت یافته و در بین تبلیغاتی که به نمایش در می آید بیشتر از بقیه به یاد می ماند و در مورد آن صحبت می شود. در کشور ایالات متحده بسیاری از متخصصان نبلیغات برای رساندن پیام خود به مخاطب از این روش بهره می گیرند.
متخصصان تبلیغات برای استفاده از تبلیغات با محتوای خنده دلایل چندی دارد. از جمله این که پیام های مفرح و خنده آور در جلب و جذب توجه مشتری و ایجاد تمایل او نسبت به تبلیغات جدی، اثربخشی پیام را افزایش می دهد. این نوع تبلیغ هم چنین با تغییر نگرش و ایجاد احساس مثبت در مخاطب، اثربخشی پیام را افزایش می دهد.

محمدیان، محمود(۱۳۹۳).مدیریت تبلیغات. نشر سپند مینو. چاپ هفتم. صص ۱۳۴-۱۳۵

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *