خیال و فن آوری و محبت

لطافت خیال ما را در پیش بینی یاری می دهد. شرح مشکلات عشق را راحت تر برای ما فراهم می کند. شک را هم بر طرف می کند. آگاه می شویم به عناصری که در اطرافمان وجود دارند و روی زندگی ما تاثیر گذار هستند. از محبت و مکانیسم های آن بهتر سر در می آوریم:

چراغ صاعقه آن سحاب روشن باد

که زد به خرمن ما آتش محبت او(حافظ)

می فهمیم این سو و آن سوی جهان چه اتفاقاتی در مورد سپهر معرفت در حال رخ دادن است. در خیال، ما نوعی شگفتی و تازگی را جست و جو می کنیم هر چند کوچک، خیال پردازی هم می تواند زیر مجموعه خرد ورزی باشد، مگر خلاقیت زیر مجموعه خرد ورزی نیست. نقد بی مهابا و بی موقع، جریان خیال را مسدود می کند. ایده از کف ما می رود. خلاقیت تکنولوژیک، به قدرت خیالی ربط دارد که نیازی از اطرافیان ما و “دیگران” را بر طرف می کند. مکانیسم خیال پردازی در مورد یک فن آوری در نوع خود بسیار جالب است. ما مشکل را با یک آرزو پیوند می زنیم به خصوص وقتی این خیال و نوآوری به یک پیشرفت غیر منتظره (Breakthrough) ربط دارد. والا من که فکر می کنم خلاقیت در صنعت از جنس محبت است. علی الخصوص این دسته فن آوری های کاملا پیشرفته …نه فقط حوزه درمان…اصلا همین نرم افزار ها… مکانیسم شکل گیری این محصولات بر حسب محبت به نوع بشر می باشد.

به عقیده اسی:

در سینما، خلاقیت، یک تلاش مشترک است برای این که بفهمیم چطور می توانیم از زندگی سر در بیاوریم یعنی رازهای زندگی را بهتر در ذهنمان حلاجی کنیم. یعنی یک تلاش مشترک بشر است از فیلم های صامت گرفته تاکنون که بفهمیم خود سینما چیست. چون اسی فکر می کند که هنوز کسی دقیق نمی داند که سینما به معنای فلسفی کلمه چیست!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *