کارآفرینی معمولا همراه با تعهدات متعدد می باشد، از نقطه نظر مزیت یک سیاست گذار، از رفتار کارآفرینی کنش گران اقتصادی در درون یک اقتصاد این گونه انتظار می رود که رقابت پذیری یک اقتصاد را در بازارهای جهانی افزایش دهند و به طور بالقوه فرصت های استخدامی جدید را خلق کنند. از منظر کارآفرین فردی، بهره برداری فرصت های کارآفرینی می تواند جذاب باشد چون چنین فرصت هایی به آنها قول حرفه و شغلی معنادار و پتانسیل درو کردن رانت های کارآفرینی بیشتر را می دهد. جریان نوظهور ادبیات آکادمیک بر کارآفرینی پایدار بعدی تازه را به این قول و قرار می افزاید. کارآفرینی برای توسعه پایدار این انتظار را ایجاد می کند که چیزی بیش از یک پیروزی اقتصادی را فراهم آورد. کارآفرینان پایدار به مدیریت خط پایین سه گانه[۱] می پردازد. به عبارت دیگر، آنها سلامت اقتصادی، برابری اجتماعی و جهندگی[۲] را از طریق رفتار کارآفرینی متوازن می کند. بنابراین کارآفرینی پایدار نه تنها همراه با قول جنبه های سنتی کارآفرینی می باشد بلکه پتانسیل اضافی برای جامعه و محیط می باشد. بر خلاف این پیش زمینه، افزایش ناگهانی نوشته ها در این زمینه، چیزی بیش از شگفتی را به همراه دارد. موضوع کارآفرینی برای توسعه پایدار بر مبنای سلسله نوآوری ها[۳] ، دغدغه های پایداری و کارآفرینی و کارآفرینی موضوع منازعه ای شدید را به وجود آورده اند که در ژورنال هایی که روی مدیریت محیطی تمرکز دارند، دیده می شود. منظور ژورنال های کسب و کار جریان اصلی و ژورنال های کارآفرینی می باشند. این پدیده به خودی خود گرچه پدیده ی جدیدی نیست، یعنی تاریمثال های متعددی از کارآفرینان را نشان می دهد که مدل های کسب و کار پایدار را تا اوایل قرن نوزدهم نشان می دهند. بنابراین با توجه به ویژگی نوظهور آن، تا امروز، بیشتر مشارکت ها به طور طبیعی مفهومی باقی مانده اند و یا نتایج تحقیقات مطالعه موردی نیز چنین چیزی را نشان داده است. در پرتو اهمیت موضوع و پتانسیل، ما اعتقاد داریم که این زمان آن است که به کار بردن طرح های تحقیقاتی قدرتمند تر روی آوریم. ما اعتقاد داریم که زمان آن است که بحث کارآفرینی پایدار موجب مزایایی برای توسعه در مقیاس بزرگ پروژه های تجربی تحقیقاتی می شود.
منبع:
Kuckertz, A., and Wagner, M. “The influence of sustainability orientation on entrepreneurial intentions investigating the role of business experience,” Journal of Business Venturing, vol. 25, no. 5, pp. 524-539, 2010