کالا و بسته بندی

ابتدا یک تعریف از کالا:

کالا برای تمام مشتریان یک کاربرد ندارد یا می توان گفت  مفهوم کالا عبارتست از : کالا به اضافه خدماتی مانند مارک و بسته بندی الصاق برچسب های راهنما  و خدمات قبل و بعد از فروش که به آن اضافه شود.(صمدی،۱۳۷۲)

همچنین داریم:

“بسته بندی” هم از دید “”خریدار”” و هم در نظرسنجی های پژوهشگران، اصلی ترین بار “”خرید”” را در فروشگاهها و سوپرمارکتها بر عهده دارد. این روزها، شرکتها برای افزایش فروش، بدیع ترین اقدام خلاقانه ی خود را در بسته بندی های نوظهور عرضه می کنند؛ با این فکر درخشان که هر آنچه مشتری را به شگفت آورد، او را مجذوب خواهد کرد، و به احتمال، “”رفتار فروش”” او را برمی انگیزد.(راستی، ۱۳۹۳)

“بسته بندی”در دنیای امروز معنا و مفهومی فراتر از زیبایی ظاهری دارد. شرکتهایی که بخواهند با زیبایی ظاهری در بسته بندی، مسائل زیست محیطی را نادیده بگیرند، در دنیای کسب و کارها جایی ندارند. مشتریان امروزی از شرکتها توقع دارند که با پایبندی هر چه بیشتر به مسائل زیست محیطی فعالیت کنند، در غیر این صورت کالا و محصولات شرکتها خریداری نخواهد شد. افزون بر آن، کشاندن شرکتها به دادگاهها و پرداخت غرامتهای سنگین و حتی انحلال شرکتها بخشی از مجازاتی است که مشتریان امروز از آن کوتاه نمی آیند. کوکاکولا، دل کامیپوتر، ژیلت، زارا، نوکیا، برندهای جهانی هستند که اقداماتی را در جهت پایبندی هر چه بیشتر به محیط زیست انجام داده اند. با وجود این، به نظر می رسد این شرکتها به بخش زیادی از تکنولوژی لازم دراین باره دست یافته اند و قبل از سال ۲۰۲۰ آن را به اجرا درمی آورند. (صادقی، ۱۳۹۲)

paper package

مزیت اصلی بسته بندی، در اطلاعاتی است که به مصرف کننده می دهد.

منابع:

  صادقی پریسا(۱۳۹۲) بسته بندی/ آینده ی صنعت بسته بندی توسعه مهندسی بازار سال هفتم مرداد و شهریور ۱۳۹۲ شماره ۳۲

صمدی، صدرالله. (۱۳۷۲). مقدمه ای بر بازاریابی بین المللی.  تعاون شماره ۲۶ آبان ۱۳۷۲

راستی، مطهره. (۱۳۹۳). بسته بندی/ بسته بندی خلاق توسعه مهندسی بازار سال هشتم آذر و دی ۱۳۹۳ شماره ۴۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *