اولین اصل استراتژی اقیانوس(ocean) آبی تجدید ساختار مرزهای بازار برای خروج از دایره رقابت و خلق اقیانوس های آبی است. این اصل به مسئله ریسک جست و جو می پردازد که بسیاری از شرکت ها با آن درگیرند. چالش(challenge؟) همان شناسایی موفقیت آمیز فرصت های جذاب تجاری اقیانوس آبی در انبار کاه موارد امکان پذیر است. این چالش کلیدی(key) است زیرا مدیران نمی توانند روی استراتژی خود بر اساس شهودشان یا بر اساس نقشه هایی تصادفی قمار کنند. (کیم و مابورنیا، ۱۳۹۵، ص ۷۷)
کیم، دبیلو، چان. مابورنیا، رنه.(۱۳۹۵) استراتژی اقیانوس آبی. ترجمه علیرضا پورممتاز. انتشارات آریانا قلم.