رفتار همیشه رمانتیک در برنامه ریزی

بعضی افراد در تنگناهای شخصی خود، تقصیر را بر گردن دیگران می اندازد، همچنین  رفتاری”همیشگی” را برای خود دنبال می کنند نمی توان از آنها نخواست که این اخلاق و رفتار را ترک نکنند. بریده بریده در مورد بسیاری از سوء تفاهم هایی که خودشان با رفتار رمانتیک به وجود آورده اند صحبت می کنند و این مساله باعث می شود تا بلندپروازی های آنها برای شما هم دردسر به وجود آورد و عملا چیزی از صحبت کردن با آنها به چنگ یک بیننده نیاید. واقعا باید گفت بیننده، چرا که آنها همواره سریالی از شکست ها را با کمبود های عاطفی خود می آمیزند و نمی توانند تنگناهای به وجود آمده را توضیح دهند. همیشگی بودن این رفتار به مرور زمان، دشمنی را گسترده می کند و  باعث می شود تا نه تنها از آنها فاصله بگیرند بلکه نتوانند اشتباهات آنها را در شناختشان از آدم های اطراف فراموش کنند و همین مساله باعث گسترده تر شدن دشمنی در ذهن می شود، نتایجی که چنین افرادی از ریتم روزمره می گیرند و خود را موفق می پندارند باعث می شود تا به مرور زمان از شناخت دیگران از خودشان فاصله بگیرند و به گونه ای حرف دیگران برایشان مهم نباشد، همین مساله بسیاری از مسائل را دچار بغرنج شدن می کند. نیم نگاهی که به کارنامه افراد رمانتیک در برنامه ریزی می اندازیم می بینیم که نوعی خودخواهی و پیوستگی در شهرت طلبی در رفتارهای آنها وجود دارد که باعث می شود همیشه از خیلی چیز ها دور شوند. برای خودشان نظریه پرداز می شوند و حتی ادبیات خاصی را هم برای خودشان اختراع می کنند تا به تمایز لازم در سلسله مراتب اجتماعی برسند. این مساله، باعث می شود که به مرور زمان، بودن یا نبودن آنها برای شما فرقی نداشته باشد. فاصله ها بیشتر شود و رفتار های آنها در ذهن افراد دیگر با حسن نیت درجه بندی و تقسیم بندی نشود.

روز بی تصمیمی شما که می رسد، فخر فروشی این افراد مبنی بر تکرار مداوم پیروزی های ساختگی و بازگو کردن آن، همیشه همه چیز را بهتر جلوه می دهد و حتی شما را که اگر مدتی است با نوعی رکود مواجه اید، با نوعی بی اعتماد به نفسی روبرو می سازد. آدم های همیشه پیروز روی دوش بعضی ایستاده اند. یادآوری این نکته برای آنها ضروری است. تجربه دیدار از مکان ها و لابد زمان های خاص! می تواند بر تجربه شما بیفزاید ولی خیلی چیز ها را نیز به شما گو.شزد می کند. این که هنوز خزانه تجربه شما در زیست جهان پر نشده و حتی در سنین بالا نیز نیاز به تجربه دارید. عجب! چرا که هر چیزی در این زمان ها و مکان های خاص برای خودش نوبرانه است. انصافا!

بهره گیری از پردازش اطلاعات نزد خو می تواند شما را یاری دهد تا روی دیگران حساب کنید. و البته همیشه هم از شما نباید توقع داشته باشند که برای آنها جبران کنید. زیرا شهرت طلبی همیشه باعث می شود که از توانایی آنها درکی نداشته باشید که اصلا بتوانید در این راه کمکی بکنید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *