در توسعه محصول مناسب، باید به سوالات زیر پاسخ بدهید:
- چه چیزی مشتری از محصول یا خدمت می خواهد؟
- چگونه مشتری می تواند آن را استفاده کند؟
- کجا از آن استفاده می کند؟
- محصول باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا نیازهای مشتری را برآورده سازد؟
- آیا ویژگی هایی را می سازید که مشتری آنها را نمی خواهد؟
- نام محصول چیست؟
- آیا نامی گیرا و جذاب دارد؟
- چه سایزها و رنگ هایی از آن خواهید ساخت؟
- چگونه محصول شما از محصولات رقبای شما متمایز می شود؟
- ظاهر محصول چگونه است؟
ریسک های توسعه محصول جدید:
غربال گری محصولات یک ارزیابی مقدماتی از ایده هاست. با این دید که مشخص کند چه چیزی باید کنار گذاشته شود و چه چیز باید استفاده شود. غربال گری یک وسیله افزایش کیفیت تصمیمات مدیریتی است به دلیل این که انتخاب بر اساس قضاوت به احتمال زیاد منجر به دو نوع خطا می شود:
- خطای افت(Drop Error): این مشکل زمانی رخ می دهد که شرکت یک ایده خوب را رد کند که این کار اگر اتفاق بیفتد زیان های فاحشی برای شرکت در پی خواهد داشت.
- خطای رفت(Go-error) : زمانی رخ خواهد که شرکت یک ایده ضعیف را برای توسعه و تجاری سازی به کار گیرد و بر روی آن سرمایه گذاری کند.
منبع:
لنکستر، جف. مسینگهام، لستر.(۱۳۹۵) اصول مدیریت بازاریابی. مترجمان حسین نوروزی نیما سلطانی نژاد. موسسه کتاب مهربان نشر ص ۱۶۳