داشتن سهم بازار اغلب اجرای استراتژی را تسهیل می نماید. برخورداری از سهم بازار می تواند قدرت چانه زنی شرکت در برابر تامین کنندگان مواد اولیه و خریداران را افزای شدهند. هر چه سهم و قدرت شرکت در بازار بیشتر باشد وابستگی این گروه ها به شرکت بیشتر خواهد بود. برخورداری از سهم بازار دمی تواند بازدهی کم و تان ناکارآمدی های موجود در سازمان را جبران یا خنثی سازد. به طور قطع سهم زیاد از بازار حل کننده ی همه مشکلات نیست ولی در صورت وجود اجرای استراتژی در شرکت به مراتب آسان تر است. شاهد این مطلب قضیه موفقیت وال – مارت (Wal-Mart) است وابستگی زیاد تامین کنندگان مواد اولیه به شرکت وال- مارت، اجرای استراتژی کاهش هزینه شرکت را برای سالیان متمادی امکان پذیر کرده بود. می توان مثال های دیگری از دوران شکوفایی چون جی ام (GM) ف دل (Dell) ای تی اند تی و غیره را نام برد. بنابراین می توان گفتن که اجرای استراتژی زمانی که قدرت بازار در اختیار سازمان می باشد ساده تر است. در این حالت فشار بر عرضه کنندگان مواد اولیه به دلیل وابستگی به شرکت برای تخفیف قیمت زیاد است و همین طور زمانی که قدرت چانه زنی مشتری نیز کم است عامل مهمی در جهت تسهیل در اجرای استراتژی شرکت خواهد بود. (ربینیاک، ۱۳۹۵، ص ۹۳)
ربینیاک، لاورنس. جی.(۱۳۹۵) عملیاتی کردن استراتژی (مدیریت اثربخش اجرا و تغییر) .ترجمه نادر مظلومی. شهرام خلیل نژاد،. علیرضا .هاشمی. نشر ادبستان.