هر شرکت برای خودش سیاستی دارد که بر اساس آن تعیین می کند چگونه خدمات و محصولات شرکت قیمت گذاری می شوند. رویکرد های استراتژیک به سه مقوله تقسیم می شوند: ۱-قیمت گذاری بر مبنای هزینه، ۲-عامل مشترک رقابت محور در میان استراتژی های قیمت گذاری و در نهایت درآمد کل به دست آمده از قیمت ضربدر واحد های فروخته شده قیمت گذاری صحیح انجام می شود تا هزینه های عملیات را پوشش دهد و اجازه دهد تا به حاشیه سود مکفی دست یابیم، همین قیمت گذاری صحیح می باشد که بازگشت پذیرفتنی سرمایه را برای ما تامین می کند. فرایند انجام این کار، بر مبنای صنعت و شرایط بازار فرق می کند. مزیت رقابتی موجود و در بعضی موارد موانع قانونی نیز حتما تاثیرگذار می باشند. استراتژی قیمت گذاری یک متغیر کلیدی در مدلسازی مالی می باشد که درآمد های به دست آمده را تعیین می کند و سود های به دست آمده را و نیز مقادیری که در رشد شرکت برای بقای بلند مدت سرمایه گذاری شده است