عوامل حیاتی موفقیت برای NPD

مرحله عوامل حیاتی موفقیت معیار سنجش (Metrtic) ابزارها و تکنیک ها
استراتژی محصول جدید استراتژی واضح بازگشت سرمایه تحلیل مالی
تولید ایده استراتژی که خوب برای آن ارتباطات برقرار شده است درجه ارتباطات کارت امتیازی متوازن به عنوان ابزار ارتباطات
      رویکرد مردم نگاری
آزمایش و مسائل کسب و کاری آمادگی پیشاپیش ارزش تجاری مورد انتظار (ECV) روش ارزیابی مالی
    ارزش جاری خالص (NPV)  
    نرخ داخلی بازگشت(IRR)  
    شاخص بهره وری (PI)  
توسعه سرعت زمان توسعه انسجام تیم
  بازخور مشتری درجه یکپارچگی کارکردی پویایی  و انعطاف پذیری کافی در زمان ایده تا بازار
    درجه تعهد تیم درجه تقارن و توازی در سازمان
    همزمانی فعالیت ها  
    درجه تلاش برای طراحی بر مبنای اولویت های واقعی مشتری  
آزمون(تست) کارایی محصول بازدهی محصول تست اعتبار و صحت
  پذیرش مشتری ارزش ادراک شده مشتری آزمون کاربر و میدان(Field)

جدول: عوامل حیاتی موفقیت و معیارهای سنجش برای مراحل فرایند توسعه محصول جدید

منبع:  

Zemlickiene, Vaida, Ioannis Maditinos, Dimitrios. (2012) MARKETING STRATEGY FORMULATION FOR INNOVATIVE PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS BUSINESS: THEORY AND PRACTICE 13(4): 365–۳۷۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *