بحث در ناخوداگاه مشتری

  • عرضه می تواند در چند سطح نگریسته شود که شامل موارد زیر است:
    باید یک نردبان وفاداری مشتری را مد نظر قرار دهیم.
    شریک : کسی ه شریک تجاری است هر دو طرف در پی روابط سودآور مستمر هستند.
    مدافع : کسی که فعلانه شما را به سایرین توصیه می کند، کسی که بریا شما بازاریابی می کند
    پشتیبان : کسی که سازمان شما را دوست دارد ولی فقط شما را غیر فعالانه پشتیبانی می کند.
    موکل: مشتری که تکرار خرید می کند ولی ممکن منفی یا نسبت به سازمان شما خنثی شود.
    خریدار : کسی که یکبار با سازمان شما کار کرده است
    مشتری احتمالی : اکنون هنوز با سازمان شما کار می کند.(پین،۱۳۹۳، ص ۱۸۵)

شلینگ در قرن نوزدهم کسی است که سهم عمده ای در هموار کردن راه برای کشفیات بعدی در خصوص قلمرو ناخودآگاه داشت. او در بازبینی خود از ایده آۀیسم کانت و فیخته و در فلسفه طبیعت و فلسفه اینهمانی خود  و در واقع در جست و جو برای پاسخ مسئله بنیادی خویش یعنی چگونگی تبیین رابطه امر مثالی و امر واقعی بود که نظریه ای نظام مند در خصوص قلمرو ناخودآگاه ذهن پدید آورد. در ادامه، خطوط اصلی استدلالی که شلینگ را به سوی ناخودآگاه هدایت می کند مورد بررسی قرار می گیرد. استدلالی که به علت پیچدگی و امیخته بودن آن یا به اصطلاح “بخارات ایده آلیستی قرن نوزدهم” باعث شده که بسیاری از محققان عطای آن را به لقایش ببخشند و یا بسیاری از مفسرین در درک و تبیین ان دچار سردرگمی شوند. (داوطلب ثابت گورندانی و صانعی دره بیدی، ۱۳۹۵)

منبع:

پین، آدریان. (۱۳۹۳). مدیریت ارتباط با مشتری. ترجمه محمدابراهیم گوهریان، مریم خیردست. نسل نو اندیش.

داوطلب ثابت گورندانی. محسن. صانعی دره بیدی. منوچهر.(۱۳۹۵) “پیدایش و تطور مفهوم ناخودآگاه در فلسفه شلینگ”. دو فصلنامه فلسفی شناخت. پژوهشنامه علوم انسانی. شماره ۷۵/۱ .  صص  89-113

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *