مهم ترین هدف اساسی در ایجاد یک برند رسیدن به سود و منفعت برای صاحب آن است. در تصمیمی که ایجاد می شود باید بر مبنا و اصول سودآوری باشد توسعه و گسترش یک برند لزوما به منزله شناسایی برند و با افزایش سهم فروش و سهم بازار شرکت و یا جذاب تر شدن برند نیست.
توسعه برند به معنای سودآوری بلند مدت از آن است. با وجود آن که کسب و کار شما با تمرکز بر برخی عوامل و دوری جستن از برخی دیگر به سودآوری بیشتری می رسد اما باید از وسوسه رشد یافتن به وسیله سهم بیشتر بر حذر باشید. باید از شکل گیری این ذهنیت که هر چیز بزرگتر بهتر است. جلوگیری کنید و نباید در اذهان کارکنان تنهادستیابی به سهم ببیتشر بازار قرار داشته باشد. این وسوسه ای است که برخی بانک های ایرانی گرفتار آن شده اند و با هم در حال جنگ هستند تامنابع بیشتری از بازار جذب کنند، غافل از ان که زمانی این منابع می تواند برای آن ها سودآور باشد که بتوانند که در تخصیص آن و ارائه تسهیلات و اعتبارات ارزشمند موفق تر عمل کنند. صرف این که ما دارای بیشترین منابع هستیم به خودی خود ارزشمند نیست. زیرا هدف نهایی کسب سود است.
رستوران زنجیره ای هاردیس سالیان متمادی به کار خود ادامه می داد اما این در این میان بازار رقابتی اغذه و فست فود آمریکا از جایگاه با ثباتی برخوردار نبود و با وجود رقبایی چون مک دونالدز، برگر کینگ، و وندیز، هاردیس سهم کمی از بازار را به خود اختصاص داده بود و تقریبا رویه ضرردهی بود. (محمدیان و رونقی، ۱۳۹۵، ص ۱۵۳)
محمدیان، محمود. رونقی، محمد حسین. (۱۳۹۵) دانش برندینگ در عمل. کتاب مهربان نشر. چاپ سوم