شرکت ها باید زمان و انرژی بیشتری را برای خدمت رسانی به مشتریان با ارزش تر صرف کنند. شرکت ها باید برای برقراری ارتباط با این مشتریان سه برابر بیشتر از برقرار رابطه با سایر مشتریان پول خرج کنند. نتایج جالبی توسط جی و ادام کوریبه دست آمده است:
• بیست درصد مشتریان هشتاد درصد درآمد را ایجاد می کنند. ولی می توانند صد در صد سود را به وجود آورند.
• متاسفانه اغلب اکثر بودجه بازاریابی صرف غیر مشتریان می شود.
• پنج تا سی درصد مشتریان می توانند در آینده در راس مشتریان سوداور شرکت قرار گیرند.
• اگر دو درصد مشتریان به مشتریان برتر تبدیل شوند، ده درصد افزایش در فروش و پنجاه درصد افزایش در سود به وجود خواهد آمد.
یعنی ارزشی که مشتری در اثر تکرار خرید برای شرکت ایجاد خواهد کرد که عبارت است از : ارزش فعلی سوداوری خریدهای آنی مشتری. در محاسبه این سوداوری از درآمد های ایجاد شده توسط مشتری باید کلیه هزینه های جذب، خدمت رسانی و فروش کسر شوند. برای صنایع گوناگون و محصولات مختلف این ارزش مادام العمر متفاوت است. (کاتلر، جین، مائیسنس،۱۳۳)
کاتلر، فیلیپ. جین، دی پاک. مائیسنس سویت.(۱۳۸۴). استراتژی بازاریابی.مترجم علی عیاری. انتشارات فرا