“اعتقاد به خرید!”

اعتقاد به خرید از تواتر و تکرر احساس نیاز به خرید یک کالا رخ می دهد. در تجمل، آگاهی خدشه دار می شود. فرد نمی تواند خرید خود را به عقب بیندازد و میل برتری جویی برای دقایقی در یک مهمانی می تواند وی را ساعت ها آواره بازارهای مختلف کند. در چشم و هم چشمی رایج نزد برخی در یک جامعه، فرد شناخت علمی از آرزوی خود ندارد. بر عکس به “ماندن در ذهن افراد” می اندیشد بدون این که کاری را که فایده اور برای جمع باشد در نظر داشته باشد. اشتباه کردن در این زمینه باعث می شود تا فرد به مرور زمان از چشم بیفتد و نتواند خود را جمع و جور کند و مدام به دنبال تشخص طلبی از طریق تجمل باشد. چیزی با خودش نوعی تشنگی را می آورد. این طوری فرد سرگردان است که میل به برتری جویی خود را که همراه با نوعی تشنگی است چگونه سیراب سازد و در این راه به دیگران نیز آزار می رساند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *