اقیانوس سرخ رقابت

هنگامی که منحنی ارزش شرکتی با رقبایش همسان و همگرا است. نشانه آن است که آن شرکت به احتمالزیاد در اقیانوس سرخ رقابت گیر افتاده است. استراتژی صریح یا ضمنی شرکت ها بیشتر در تلاش برای آن است که بر اساس هزینه با کیفیت از رقبا پیشی بگیرد. این نشانه ای از رشد کم سرعت است. مگر انکه به خاطر شانس خوب شرکت، شرکت از حضور در صنعتی سود ببرد که اهنگ رشدی مختص خود را دارد. البته این رشد، ناشی از استراتژی شرکت نیست و وابسته و شانس است.(دیو چان کیم. مابورنیا،  1395، ص ۷۳)

دبیو چای کیم، رنه مابورنیا (۱۳۹۵) استراتژی لقیانوس آبی. ترجمه علیرضا پور ممتاز. گروه پژوهش و صنعتی آریانا.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *