ترفیع

ترفیع محصول به معنی انتشار اطلاعات در مورد محصول، خط تولید، نام تجاری و شرکت به خریداران احتمالی است و این کار با هدف فروش و ایجاد وفاداری به نام تجاری صورت می پذیرد.

promotion

سیاست های تشویقی مشتمل بر فروش شخصی، روابط عمومی و تبلیغات پیش برد فروش و تبلیغات غیر شخصی می شوند

ترفیع: چهارمین عنصر از ترکیب بازاریابی (محصول قیمت، محل، ترفیع) است و یک روش ارتباطی است که کسب و کار برای دستیابی به مجموعه خاصی از اهداف ذیل از آن بهره می گیرد:

  1. برای ارائه اطلاعات در مورد نحوه دسترسی قابلیت ها و کلا نحوه استفاده از محصول به خریداران آینده نگر.
  2. تحریک تقاضا برای محصول با ایجاد آگاهی و علاقه در میان مشتریان.
  3. با ایجاد وفاداری به نام تجاری، محصول را از محصول رقیب جدا کنید.
  4. برای تثبیت فروش با برجسته کردن اهمیت و ویژگی های محصول.

اساسا، چهار نوع ترفیع وجود دارد که شرکت ها اتخاذ می کنند:

  1. ترفیع اطلاع رسانی
  2. ترویج قانع کننده
  3. ترفیع یادآوری کننده
  4. تعدیل رفتار خریدار

advertisment

آگهی های مقایسه ای یا تطبیقی ، برای ترغیب کردن استفاده می شوند.

هدف اصلی ترفیع، این است که مشتریان را متقاعد سازد که از شرکت شما خرید کنند و عمدتا شامل سه نوع فعالیت می باشد. منظور تبلیغات، فروش شخصی و پیشبرد فروش است. اهمیت ترفیع محصول در این واقعیت است که هیچ شرکتی نمی تواند در بازار بدون دستیابی به مشتریان موثر زندگی کند و همچنین نمی تواند با دیگر بازیکنان بازار رقابت کند، در صورتی که هیچ مزیت منحصر به فردی را به مشتریان ارائه کند.

انواع تبلیغاتی مانند تبلیغات بالای خط (تبلیغات، انتشارات مطبوعاتی، طرح ها، تخفیف ها و غیره) و تبلیغات زیر خط (تخفیف های تجاری، حق عضویت، جوایز و غیره) وجود دارد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *