جذابیت بخش های بازار

جذابیت  بخش های بازار به سنجش پتانسیل هر بخش در رشد فروش و سودآوری است. قبل از تحلیل جذابیت بخش های بازار، باید افق زمانی تعریف شود. زیرا بازاری که امروز جذاب است ممکن است در آینده جذابیت داشته باشد زیرا تغییر ساده در شرایط  بازار  (مثل تغییر در حجم بازار) بر جذابیت هر یک از بخش های بازار تاثیر می گذارد. معمولا توصیه می شود که از افق زمانی سه ساله استفاده شود. همچنین بهتر است جذابیت بازار در دو مقطع زمانی ارزیابی شود به طور مثال جذابیت هر یک از بخش های بازار  در حال حاضر (زمان صفر) و جذابیت بازار در سه سال آینده  به شما کمک می کند که تا پویایی های هر یک از بخش های بازار را نیز ترسیم کنید. (جوادین، اسفیدانی، ۱۳۹۵، ص ۱۰۳)

 

سید رضا جوادین. محمد رضا اسفیدانی..(۱۳۹۵) بازاریابی صنعتی. انتشارات نگاه دانش.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *