حفظ مشتری

حفظ مشتری:

 نکته مهم نگهداری و حفظ مشتری است . چرا که بهبود ۵ درصدی حفظ و نگهداری مشتری می تواند افزایش سودی بین ۲۵ تا ۸۵ درصدی را به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر ، هزینه جذب یک مشتری جدید ۵ برابر بیشتر از حفظ مشتری قدیمی است . چنان چه این تجربه به شکل گیری  احساس مثبت و خوشایند در فرد بینجامد . علاوه بر این که وی به مشتری وفادار محصولات تبدیل می شود، به توصیه کننده برای شرکت نیز تبدیل خواهد و شخصا آن را به دیگران نیز سفارش می کند.

بنار، نوشین. برخاص، حسین. کریمحان، فرزانه. مرادی، محمد.(۱۳۹۷) اثر بازاریابی حسی بر نیات رفتاری مشتریان، از طریق لذت جویی ، دلبستگی به مکان و اعتماد. دو فصلنامه مطالعات مصرف کننده . دوره پنجم شماره اول  بهار و تابستان ۱۳۹۷ صص۲۱-۳۵

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *