شعار رسالت سازمانی

استفان کاوی می نویسد:

شعار رسالت برای سازمان های موفق نیز حیاتی است. یکی از مهم ترین بخش های کارم با سازمان ها کمک به آنهاست تا شعار رسالت خود را به شیوه ای موثر ایجاد کنند  و برای موثر بودن آن، آن شعار باید از دل سازمان بر خیزد همه – نه فقط طراحان ساتراتژی سازمان- باید به طرزی پر معنا در آن مشارکت جویند. دیگر بار فرایند مشارکت  به اهمیت فراورده های مکتوب و کلید کاربرد آن است.

هر گاه به شرکت آی بی ام می روم و فرایند آموزش آن را مشاهده می کنم به هیجان در می آیم . بارها و بارها دیده ام که رهبر سازمان نزد گروه ها آمده و گفته است که آی بی ام سه هدف  دارد: منزلت فرد، مهارت و خدمت.

این سه ویژگی نمایانگر نظام اعتقادی آی بی ام است. همه چیز عوض می شود، اما این سه چیز تغییر نمی کند. سرایت گسترده این ظنام اعتقادی را می توان در سراسر سازمان مشاهده کرد،  که پایه و اساس عظیمی برای ارزش های مشترک و امنیت شخحصی  برای هر کس که در آن جا کار می کند فراهم آورده است. (کاوی، ۱۳۸۸، ص ۱۶۲)

کاوی، استفان.(۱۳۸۸) هفت عادت مردمان موثر. ترجمه محمد رضا آل یاسین. انتشارات هامون. چاپ هفدهم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *