معماری برند
معماری ساختاری است که پورتفوی برند را شکل می دهد. این مفهوم نقش های برند و روابط میان برندهای یک شرکت را مشخص می نماید. مانند نقش میان برند یک اتوموبیل و برند مدل های مختلف از همان اتوموبیل. برخی شرکت ها را به بازار ارتباط دهند در حالی که برخی دیگر از برند ها محصولات را به بخش های معنیی مرتبط می کنند و برند شرکت را در پس زمینه حفظ می کنند. به گفته اولیز، معماری برند می تواند به سه شیوه اصلی ساختاردهی شود. ساختار یکپارچه و یک تکه که معادل ساختاری است که در آن شرکت صرفا به برند شرکت اتکا می کند.
ممیزی برند
ممیزی بند به ارزیابی سلامت برند می پردازد . عمدتا این امر شامل بررسی دارای برند و ارزیابی آن می باشد. بررسی دارای ، شرحی مفصل و درون سازمانی پیرامون این مساله است که برند دقیقا چگونه بازاریابی شده است. در واقع ارزیابی برند، کند و کاوی برون سازمانی در این باره است که برند برای مصرف کنندگان چه معنایی در بردارد (از طریق گره های کانونی و دیگر فنون تحقیقات بازاریابی) ممیزی برند هنگامی که به شکل منظم و قاعده مند در آید بسیار اثر بخش خواهد بود.
صداقت و شایستگی و هیجان را از اجزای شخصیت برند بر شمرده اند.
حسینی، حمید خداداد.(۱۳۹۱) رضوانی، مهران. مدیریت جامع برند. دفتر پژوهش های فرهنگی. ص ۲۸-۲۹