همرنگی

هم رنگ شدن و مشابهات کسب و کار هنگامی اتفاق می افتد که نتوانیم هیچ گزینه ای غیر از آن چه رقبایمان  ارائه می کنند، عرضه کنیم این دیدگاه نمونه بارزی از توجه بیش از اندازه به رقابت است که غالبا باعث تقلید و یکنواختی می گردد.

واقعیت تعجب آور(strange) این است که اگر ما کسب و کارمان را هوشمندانه(intellegent) مدیریت کنیم، هم رنگی به هیچ .وجه نباید پیش بیاید زیرا کسب و کار های همرنگ و مشابه با دیگر رقبا نباید اجازه وجود یابند.

اگر توجه خود را بر فرد فرد مشتریان تمرکز کنیم، همرنگی برای همیشه کنار خواهد رفت. به همین خاطر  باید اذعان کرد که هم رنگی تنها در ذهن یک نادان وجود دارد عبارتی پر قدرت که توجه ما را معطوف به موضوعی مهم می کند. (هکس، ۱۳۹۶، ص ۴۷)

هکس، آرنولدو.سی. (۱۳۹۶) مدل دلتا. باز آفرینی استراتژی کسب و کار. ترجمه مهدی مهدی خواه و سعید حسین زاده. ناشر دانشگاه امام صادق (ع).

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *