پیش بینی و اهرم استراتژیک

استراتژی خوب از متمرکز نمودن ذهن ها انرژی و اقدام قدرت می گیرد تمرکز مذکور دقیقا لحظه ای درست باعث می شود تا مسیری به سوی هدفی محوری باز شود که می تواند انبوهی از پایه های مطلوب را ایجاد نماید. این منبع قدرترا اهرم می نامند.

اهرم استراتژیک، حاصل ترکیبی از پیش بینی، داشتن بینش در مورد محوری ترین یا حیاتی ترین چیز در یک موقعیت و انجام تلاشی متمرکز است.

حیاتی ترین پیش بینی ها، آنهایی می باشند که درباره رفتار سایرین و مخصوصا رقبا می باشند.

اغلب پیش بینی های استراتژیک از این موارد حاصل می شوند: نتایج قابل پیش بینی رخداد هایی که به وقوع  پیوسته اند، روند هایی که درجریان می باشند، پویایی های اقتصادی یا اجتماعی قابل پیش بین یا روال های روزمره  ای که سایر  عوامل دنبال می کنند و جنبه های مختلف رفتارشان را قابل پیش بینی می نمایند.

پیش بینی به قدرت های ذهنی و روانی نیاز ندارند در بسیاری  از موقعیت ها، پیش بینی به سادگی به معنا ملاحظه ی عادات ترجیحات و سیاست های دیگران و نیز اینرسی ها و محدودیت های مختلفی که پیش روی تغییر می باشند است.

استراتژیست ها  برای دستیابی به اهرم باید نسبت به نقطه محوری ای که  اثرات انرژی و منابع متمرکز را چند برابر می نمایند، بینش داشته باشند. (روملت، ۱۳۹۲، صص ۱۳۸-۱۴۱)

روملت، ریچارد.(۱۳۹۲) استراتژی خوب/استراتژی بد. ترجمه بابک وطن دوست. انتشارات آریانا قلم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *