چند نکته خیلی ساده اما ضروری

باید دانست که در قضیه شکل دادن به استراتژی های بازاریابی و کلا کسب و کار، تنظیم اهداف کلیدی از همه چیز مهم تر است. خب، بدیهی است که رسانه های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته، باید توجه داشته باشیم که ما در رسانه های اجتماعی با طیف وسیعی از قابلیت های اجتماعی روبرو هستیم، که تحلیل و برنامه ریزی برای همه این قابلیت ها دشوار است. بنابراین باید دقیقا مشخص شود که اهداف شما در بهره گیری از رسانه های اجتماعی چه باید باشد. به  چند نکته توجه کنید(attention):

۱-آگاهی مشتریان را از نام تجاری خود افزایش دهید: برای ایجاد آگاهی از یک نام تجاری معتبر و پایدار، از فرستادن(to send) صرفا تعدادی پیام تبلیغاتی(?advertisement )ساده اجتناب نمایید. در عوض، از طریق کانال های اجتماعی خود، تمرکز بر محتوای معنی دار داشته باشید و سعی کنید یک شخصیت قوی برای برند خود بسازید. پس محتوایی متمایز بسازید. بدانید که محتوای متمایز به تشخّص برند متمایز کمک می کند.

۲-کیفیت بالاتری را از فروش ارائه دهید: این که قرار باشد از طریق کانال های اجتماعی مربوط به شما، کاوش لازم توسط مشتری و کلا مردم صورت پذیرد، باید بدانید که این کار  بدون نظارت مستمر شما بر محتوا امکان پذیر نیست. ببینید مشتری باید به کلمات کلیدی(keywords) خاص توجه کند و به اصطلاح به ندای آنها “گوش کند“، پس عبارات و یا هشتگ ها را جدی تر بگیرید. با هدف قرار دادن قابلیت ها و ویژگی های خاص رسانه های اجتماعی کارآمد، شما می توانید مخاطبان اصلی خود را بسیار سریعتر دریابید.

۳- فروش شخصی را به خوبی هدایت کنید: دیده می شود که برخی از خرده فروشان در تلاش برای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای فروش کالای خود، صرفا به مذاکره در فروش در فروشگاه خودشان متکی هستند. خب حالا یک سوال: آیا نام تجاری شما به اندازه کافی(enough) بر روی شبکه و رسانه ی اجتماعی تبلیغ می شود تا پاداش خود را از کسانی که به سوی شما می آیند، دریافت دارید؟ چه چیزی به مشتریان شما هشدار می دهد که هوشیار باشند حتما چیزی خاص در روند فروش شما در فروشگاه شما اتفاق می افتد؟

منبع: https://sproutsocial.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *