کانال های توزیع حیاتی هستند: آنها مالک مشتری هستند.
کانال های توزیع برای ایجاد یک استراتژی مناسب ضروری هستند. هر که مالک آن ها است. مالک مشتری است. بنابراین اگر برای تحویل محصولات خود به مشتری نهایی به کانال های عمومی وابسته هستیم باید سطح بالاتری از مراقبت و توجه را نسبت به این موضع به خرج دهیم. کانال ها می توانند ما را بایکوت کنند و بسیار مهم تر، می توانند ما را به دور افتادن از مصرف کنندگان نهایی مجبورمان کنند، هم چنین ما را از هر تلاشی برای کسب دانش دست اول نیازهای بازار منع کنند. چنین موقعیتی بسیار آسیب پذیر است، زیرا مجبورمان می کند چشم بسته بازی کنیم. (هکس،۱۳۹۶،ص ۱۰۷)