Resource Based View (RBV) analyzes and interprets(تفسیر می کند)  resources of the organizationsto understand how organizations achieve sustainable competitive advantage(مزیت رقابتی یادار). The RBV focuses on the concept of difficult-to-imitate (دشوار برای تقلید)attributes(مشخصه) of the firm as sources of superior performance(عملکرد برتر) and competitive advantage(مزیت رقابتی)  (Barney, 1986; Hamel and Prahalad, 1996).

Resources that cannot be easily transferred(انتقال یافتن)  or purchased(خریدن) , that require an extended learning curve(محنی یادگیری گسترده) or a majorکلان) ) change in the organization climate(جو) and culture(فرهنگ), are more likely to be uniqueیکتا) ) to the organization and, therefore(بنابراین) , more difficult to imitate by competitors(رقبا) . According to(با عنایت به)  Conner, performance variance(واریانس، شاید “گستردگی اختلاف” هم بتوان گفت)  between firms(شرکت)  depends on its possession(مالکیت) of unique inputs(ورودی) and capabilities(قابلیت ها) (۱۹۹۱).

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *