هر شرکت جهانی فرصت منحصر به فردی برای توسعه اهرم یا مزیت ها را دارد. در بازاریابی جهانی معنی اهرم آن دهد هنگام جست و جوی فرصت ها در بازارهای جغرافیایی جدید منابع خود را صرف جویی کند. به عبارت دیگر اهرم شرکت را قادر می سازد، زمان، تلاش و پول کمتری را به کار گیرد. چهار نوع اهرم مهم عبارتند از انتقال تجربیات، صرفه جویی های ناشی از تولید انبوه بهره برداری بهتر از منابع و راهبرد جهانی(کیگان و گرین، ص ۵۵)
کیگان، وارن. جی. گرین، مایک سی.(۱۳۹۳) بازاریابی جهانی. ترجمه عبدالحمید ابراهیمی، هرمز مهرانی، دفتر پژوهش های فرهنگی.