برند شهروند- هنرمند

از جمله مزایای برند برای شرکت ها می توان به مواردی همچون : افزایش وفاداری مشتری، افزایش سود آوری جلوگیری از ورود رقبای جدید کاهش آسیب پذیری در قبال رقبا و کاهش هزینه تبلیغات اشاره کرد.(عزیزی و دیگران، ۱۳۹۰)

شمایل های برند، قهرمانان پارادایم پست مدرن در برندگذاری هستند. (در مقایسه با فنون برندگذاری که از دهه ۶۰ کارآمد بوده اند) با این حال فشار انتقادی را که از سوی جنبش ضد برند به آن وارد می آید. باید به عنوان شروع تغییر پارادایم تلقی کرد. همین موضوع در دهه ۱۹۶۰ نیز روی داد. زمانی که تغییرات فرهنگی، پارادایمی جدید را در بازاریابی /برندگذاری ۱۹۶۰ نیز روی داد، زمانی که تغییرات فرهنگی ، پارادایمی جدید را در بازاریابی /برندگذاری موجب شدند. فشار بر قهرمانان پارادایم های پست مدرن در برندگذاری چیز جز نشانه های تغییرات در آینده نزدیک نیست. در شرح مختصر پارادایم برندگذاری می توان اذعان داشت که : تغییرات در فرهنگ مصرف کننده به تغییرات در وظیفه بازاریابی منجر شده است و فنون برندگذاری نیز بر همین اساس تغییر یافته است.

.حسینی، حمید خداداد رضوانی، مهران(۱۳۹۱). مدیریت جامع برند. دفتر پژوهش های فرهنگی. صص ۱۸۷-۱۸۸

عزیزی شهریار ،درویشی زهرا، نمانیان، فرشید. (۱۳۹۰) بررسی عوامل تعیین کننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهاردار تهران، چشم انداز مدیریت بازرگانی ۶(۳۹).  ۹-۳۲

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *