تحقیق اولیه در برابر تحقیق ثانویه:

تحقیق اولیه در برابر  تحقیق ثانویه:

دو نوع اصلی از تحقیقات بازار وجود دارد. شرکت های مختلف برای جمع آوری بیشترین اطلاعات کاربردی در مورد محصولاتشان از این دو نوع اصلی تحقیقات استفاده می کنند:۱- تحقیقات اولیه  ۲-تحقیقات ثانویه.

تحقیقات اولیه

تحقیقات اولیه شامل جستجوی اطلاعات دست اول در بازار و مشتریان آن است. شما می توانید از گروه های متمرکز، نظرسنجی های آنلاین، مصاحبه های تلفنی و موارد دیگر، برای جمع آوری جزئیات تازه در مورد چالش های مشتریان خود و نیز آگاهی از موقعیت نام تجاری شرکت خود استفاده کنید.

تحقیق اولیه در هنگام تقسیم کردن بازار و شناخت شخصیت های خریداران مفید است و این تحقیق نیز، خود، به دو دسته تقسیم می شود:

تحقیقات اکتشافی: البته این نوع از تحقیقات بازار اولیه، کمتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد و بیشتر در مورد مشکلات احتمالی است که می تواند به عنوان یک تیم مورد توجه قرار گیرد. این نوع تحقیق، معمولا به عنوان اولین گام قبل از انجام تحقیقات خاص و ویژه انجام می شود و می تواند شامل مصاحبه های باز و یا نظرسنجی از تعداد کمی از افراد را شامل شود.

تحقیقات خاص: این نوع از تحقیق اولیه بازار ، به دنبال تحقیقات اکتشافی رخ می دهد و ویژگی مهم آن، غرق شدن در مسائل یا فرصت هایی است که در حال حاضر برای کسب و کار مهم، شناخته شده است. در تحقیقات خاص، کسب و کار می تواند یک بخش کوچکتر یا بهتر بگوییم دقیق تر از مخاطبان خود را نشانه بگیرد و سؤالاتی را در راستای حل مسائل مشکوک ارائه دهد.

تحقیقات ثانویه

تحقیق ثانویه، تمام داده ها و پرونده ها و گزارش ها را در اختیار شما قرار می دهد تا نتیجه گیری لازم را انجام دهید. این گزارش ها و داده ها، شامل گزارش هایی در مورد روند بازار، آمارهای  بازار، محتوای داده های صنعت و داده های فروش شما  و موقعیت کنونی کسب و کار شما است.

 researchوظیفه تحقیقات بازاریابی، ایجاد اطلاعات کمی و کیفی برای امور بازاریابی است این کار از قبل از ایده کالا تا بعد از فروش آن را  در بر می گیرد

questionaire

برای جمع آوری اطلاعات اولیه  از نظر خواهی بیشتر استفاده می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *