پرسونا

پرسونای  خریدار (buyer persona) را برای خودنان مشخص کنید{۱}

قبل از اینکه درباره نحوه تصمیم گیری های مشتریان  خودتان در صنعت خود فکر کنید و تصمیم گیری های لازم را برای آنها انجام دهید، ابتدا باید آنها را به طور کامل درک کنید. این آغاز تحقیقات اولیه شما در بازار است – جایی که شناخت شخصیت های خریداران مفید هستند.

پرسونای خریداران – گاهی اوقات به عنوان پرسونای بازاریابی (marketing persona) هم نامیده می شوند – نمایشی دائمی و تجربیات عمومی مشتریان ایده آل شما است. این پرسونا به شما کمک می کند تا مخاطبین خود را برای خودتان تجسم کنید، در ادامه ارتباطات خود را با آنها ساده تر کرده و در نهایت آنها را از راهبرد خود را مطلع سازید. برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد پرسونای خریدار مد نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • محل
  • عنوان شغلی
  • عنوان های شغلی
  • میزان بزرگی یا کوچکی خانواده
  • درآمد

این ایده یک راهنماست. زمانی به درد می خورد که شما بخواهید به مشتریان واقعی خود در صنعت خود دست یابید و روش آن را در خلال تجربه می آموزید.

شما ممکن است دریابید که کسب و کارتان به بیش از یک پرسونا ربط دارد –خب  این خیلی خوب است! البته شما فقط باید مطمئن باشید که وقتی روی پرسونای خاصی تمرکز می کنید، برنامه ریزی محتوایی لازم و بهینه را خواهید داشت.

{۱} مفهوم واژه پرسونا در مکتب روان‌شناسی تحلیلی ارائه شده توسط روان‌شناس سوئیسی کارل گوستاو یونگ عبارت است از آن چهرۀ اجتماعی که فرد به دنیای بیرون ارائه می‌کند. (ویکیپدیا)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *