حکمت(شعری از لنگستون هیوز)

مقدمه:

سفر نه تنها مفاد بعضی شعرها، فیکشن و غیر فیکشن ها، درام و حتی پروژه های ترجمه هیوز را شکل داد، بلکه موقعیت او را در تاریخ مستحکم ساخت. به عنوان پیامد، گرچه این علاقه اولیه در عقاید او در مورد روسیه مارکسیست، اسپانیا جمهوری خواه، چین انقلابی و هائیتی استقلال طبلب  و آفریقایی مستعمره وجود داشت و البته در امریکا نیز سر و صدایی پیدا کرد. با این حال در ادامه، عقاید هیوز  در سفرهای مختلف تغییر نمود. ساده تر بگوییم، سفر او را به روشی تغییر داد که همه نویسندگان را این طوری تغییر نمی دهد. بنا به هر دلیلی، هیوز، خودش، روش خودش را برای دیدن چیزها داشت. سفر به او انرژی می داد  و از تاریخ، فرهنگ و سیاست در تجربه بی واسطه اش بهره مند می شد. به خصوص تاریخ.

بنابراین، وقتی تجربه از سفر به دست آمد، هیوز روش خود را در نگارش بدست آورد و از مفاد تاریخی، فرهنگی و سیاسی به طور خاص استفاده نمود و دیگر به سراغ ایدئولوژی محض نرفت.

بخش هایی از کتاب دریای بزرگ[۱] (خود زندگینامه اولش) و رساله های بعد در مورد مشاهداتش در مورد روسیه به خصوص در زمینه درمان باعث شد تا نگارش وی به طرز سریعی و صریحی از صرفا بازگویی اصول سوسیالیست فاصله بگیرد. به طور مشابه، او در جنگ داخلی اسپانیا هم حضور داشت که اجازه داد تا نبرد فاشیست ها و جمهوری خواهان را ببیند. به طور قابل توجهی، این مساله باعث شد تا علایق خود را بهتر نشان دهند. گذاری هم به جنوب آمریکا داشت و توانست کلی موقعیت و تصویر را برای خود در ذهنش انبار کند. در هر حال، کارکرد سفر در برساخت شخصی وی از تاریخ کاملا قوی و ملموس است و بخش زیادی از مطالعه هیوز به عنوان یک نویسنده – مسافر این طوری کامل می شود. (اوستروم، ۲۰۱۲)

منبع:

Ostrom, Hans. (2012) Critical Perspectives on Langston Hughes. Editor: R. Baxter Miller History and Historicity in the Work of Langston Hughes. Publisher: Salem Press

[۱] The Big Sea

حکمت

****

بس فروتنانه می ایستم

در برابر حکمت بشری

می پذیرم که واقعا هم دانا نیستیم

چه

گر بهره مند بودیم از حکمت

آنگه، پادشاهی به پا می کردیم

که زمین را خرسند سازیم

همانند آسمان هایی که رویایشان را داریم

لنگستون هیوز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *