چند نکته برای بهبود تمرکز

۱)خود را به عنوان آنچه هستید تصویر کنید

ذهن به آنچه بتواند درک کند و باور کند، خواهد رسید. (ناپلئون هیل)

تصویر سازی، تکنیک دیدن تصویر خود شما توسط خود شما می باشد . تصویری که به خاطر آن مغرور هستید و در ذهن شما نقش بسته است.  وقتی با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنیم، می بینیم که درکی ضعیف از خود داریم که اغلب اوقات، دقیق هم نیست. تمرین کنید تا یک نسخه فانتزی از خود را تصویر سازی کنید و این که چگونه به اهداف خود می رسید.

  1. ۲) خود را تایید و تصدیق کنید.

تایید کردن ابزاری قدرتمند برای این است که به عمد عقاید مورد علاقه خود را در ذهنتان نصب کنید (نیکی کارنوال)

ما تمایل داریم تا بر اساس تصویری که از خودمان نزد خودمان داریم عمل کنیم.  تدبیر برای اینکه تغییرات ماندگار ایجاد کنید این است که آن چه خود را می پندارید تغییر دهید تایید کردن خود یعنی، گفتن جمله هایی به خود که مثبت و متعالی هستند. این جملات، به طور نرمال، موثرترند اگر با صدای بلند گفته شوند به  طوری که خودتان هم بتوانید آنها را بشنوید. ما تمایل داریم  که آن چه را که به خودمان به طور مستمر می گوییم باور کنیم. به عنوان مثال، اگر ظاهر فیزیکی خود را دوست ندارید تلاش کنید تا چیزی بگویید که دوست دارید دفعه بعدی در آینه ببینید!

برای اینکه کاری کنید که جملات مثبت سریعتر به مغز شما وارد شوند. برای خود سوالاتی را بسازید، چگونه من در ساختن معاملات این قدر خوب هستم؟ به جای این که بگویید ” من در ساخت معاملات خوب هستم” مغز ما بیشتر گره خورده به جواب دادن سوالات است. به جای این که از خود بپرسد آیا این سوالات درست هستند یا نه؟

  1. ۳) هر روز یک کاری را که شما را می ترساند انجام دهید.

آیا شما نا امن هستید؟خب حالا یک حدسی بزنید؟ بقیه دنیا هم همین طور هستند. رقابت را بیش از اندازه تخمین نزنید و خود را هم دست کم نگیرید. گاهی شما بهتر از آنچه که فکر می کنید، هستید

بهترین راه حل برای غلبه بر ترس این است که با آن کاملا رو در رو شویم. وقتی کاری را که از آن می ترسید به صورت هر روز انجام می دهید و اعتماد به نفس لازم را از هر تجربه کسب می کنید، آن وقت می بینید که اعتماد به نفس شما به غرش در می آید. پس از نقطه امن خود در بیایید و با ترس های خود مواجه شوید.

منبع:

www.entrepreneur.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *