در نظر گرفتن زنجیره خریداران
تک تک شرکت های حاضر در یک صنعت اغلب بخش های مختلفی از بازار مصرف را هدف قرار می دهند، برای مثال مشتری های بزرگ در مقابل مشتری های کوچک . اما یک صنعت معمولا روی یک گروه منفرد از خریداران همگرا می شود. صنعت دارو سازی برای مثال تمرکز غالبی روی تاثیر گذار دارد: تاثیر گذاران در این صنعت پزشکان هستند. صنعت تجهیزات و لوازم اداری تا حد زیادی روی ماموران خرید تمرکز دارد. یعنی دپارتمان های خرید رد شرکت ها. در صنعت پوشاک مصرف کنندگان نهایی هستند که تعیین کننده اصلی و غالب به حساب می آیند. گاهی اوقات منطق اقتصادی قوی و مشخصی برای این تمرکز وجود دارد انا در بسیاری از موارد این تمرکز حاصل تجربه صنعتی است که هرگز مورد سوال قرار نمی گیرد.
به چالش کشیدن خرد متداول و رایج صنعت درباره چگونگی انتخاب گروه هدف از خریداران می توان به کشف اقیانوس های آبی جدید منتهی شود. با در نظر گرفتن گروه های خریداران، شرکت ها می توانند به درک جدیدی از چگونگی روش های برتر طراحی دوباره منحنی های ارزش خود بپردازد تا روی مجموعه ای از خریداران تمرکز کنند که تا پیش از ان اساسا در نظر گرفته نمی شدند. (کیم و مابورنیا، ۱۳۹۵، صص ۹۲-۹۳)
کیم، دبیلو، چان. مابورنیا، رنه.(۱۳۹۵) استراتژی اقیانوس آبی. ترجمه علیرضا پورممتاز. انتشارات آریانا قلم.