مسئولیت اجتماعی شرکت، خود زیر مجموعه اخلاق در کسب و کار می باشد و امروزه تلاش می شود تا این مفهوم در سرتاسر بخش های صنعت بررسی شود و استقرار یابد با این حال نزاع بر سر تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت و حیطه و محدوده آن ادامه دارد و گستره آن هنوز مشخص نیست. مسئولیت اجتماعی شرکت مفهومی تازه نیست با این حال مفهومی فریبنده برای پژوهشگران و نیز موضوعی محل نزاع، برای ذی نفعان و کسب کارها به حساب می آید. مسئولیت اجتماعی شرکت، تعاریف مختلفی هم دارد. مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت، باعث شده است تا گستره زیادی از پراکتیس ها شکل بگیرد. به طور خلاصه از زمانی که این مفهوم اول بار در دهه ۱۹۵۰ مطرح گردید، تاکنون تکامل بسیاری یافته است. در حال حاضر، روی این مساله که، این مفهوم چه معنایی دارد و چگونه و چرا باید پیاده سازی شود، بحث های زیادی وجود دارد. (اوریوردان و فیربراس،۲۰۰۸)