ساختار های سازمانی و بازاریابی تک به تک

در نظام کنونی سازمان ها که فعالیت ها بین واحد های گوناگون تقسیم شده اند، نقاط قوت و ضعفی وجود دارد. از آنجا که به افراد اجازه می دهد در کاری که تخصص دارند کار کنند و تقسیم کار به خوبی در آن انجام می شود دارای نقطه قوت است ولی نقطه ضعف آن این است که امکان ارائه خدمات یکپارچه به هر مشتری در آن دشوار است. در این نوع ساختار ارتباطات افقی دشوار می شود و رقابت بیهوده ای در سازمان ها دامن می زند.
این نوع ساختار و جداسازی واحد ها، زمانی که بخواهیم محصولی را به بازاری عرضه کنیم جوابگو می باشد. مشکل زمانی ایجاد می شود که بخواهید محصولات گوناگون که در واحد های گوناگون تولید می شوند را به یک مشتری بفروشید. مهم نیست که از چه نام زیبا و فریبنده ای برای تعریف بازار خود اسفاده می کنید به محض آغاز فروش به هر بازار، گرفتاری ها آغاز می شود. بازار شما را تحت فشار قرار می دهد که در اثر رقابت قیمت خود را تعدیل کنید. حتی برای بالا بردن اثربخشی ممکن است در مورد کیفیت تجدید نظر کنید و هر چه محصول شما در بازار موفق تر شود، احتمتال کپی برداری از آن بیشتر می شود.
برای این مشکلات نسخه ای وجود دارد. این نسخه بازاریابی تک به تک است. یعنی تمرکز بر روی هر مشتری در هر لحظه از زمان با یادآوری ارتباطات خودتان با مشتری، تعمیق ارتباطات و غنی سازی آن و ایجاد روابط پیچیده و با ارزش می توانید از دام گرفتاری های از پیش گفته شده رها شوید.

پیرز، دان. راجرز، مارتا.(۱۳۸۴) بازاریابی تک به تک. ترجمه علی عیاری. نشر فرا صص ۱۱۳-۱۱۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *