اصطلاح “گروه استراتژیک”، به معنی گروهی از شرکت ها در داخل یک صنعت است که استراتژی مشابهی را دنبال می کنند. در اغلب صنایع، تفاوت های بنیادی استراتژیک بین بازیگران صنعت در اختیار تعداد اندکی از گروه های استراتژیک است. گروه های استراتزیک را معمولا می توان در قالب سلسله مرابتی تقریبی رده بندی کرد که دارای دو بعد است: قیمت و عملکرد ایجاد کند. اغلب شرکت ها روی بهبود جایگاه رقابتی خود را در داخل گروهی استراتژیک متمرکز می شوند. (چای کیم، مابورنیا، ۱۳۹۵، ص ۸۶)
دبیو چای کیم، رنه مابورنیا (۱۳۹۵) استراتژی لقیانوس آبی. ترجمه علیرضا پور ممتاز. گروه پژوهش و صنعتی آریانا.