بیش از ۹۰ درصد شرکت ها با اتصال به مصرف کنندگان از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و شماری دیگر از شرکت ها نیز سعی می کنند با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی به رشد خود ادامه دهند. به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی قادر هستند تا به طور کاملا استراتژیک ارتباط دو طرف بین شرکت ها و مشتریان را ارتقا داده و مشتریان را هر چه بیشتر به برند شرکت ها متصل کنند. در رسانه های اجتماعی ، برند ها و مشتریان بدون هیچ گونه محدودیتی در زمان و مکان و واسطه با یکدیگر در ارتباط هستند و این قضیه تا جایی است که شیوه های ارتباط یک طرفه قدیمی به ارتباط مستقیم دوطرفه و تعاملی تغییر کرده است. در این جاست که برند ها و مشتریان با یکدیگر کار می کنند تا محصولات ، خدمات و ارزش های جدیدی را خلق کنند. تبلیغات و بازاریابی در فضای دیجیتال موضوعی مهم در ادبیات بازاریابی و در رابطه با رفتار مصرف کننده است و در نظر دارد که مصرف کنندگان چگونه به جنبه های متنوع تبلیغات دیجیتال پاسخ می دهند.
حسینی، حمید خداداد. سمیعی، نیلوفر. احمدی، پرویز.(۱۳۹۷) تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کنندگان. بررسی نقش ویژه ارزش برند، کیفیت رابطه برند و نگرش نسبت به برند. دو فصلنامه مطالعات مصرف کننده دوره پنجم شماره اول بهار و تابستان ۱۳۹۷ صص ۳۷-۵۱